GTA 5 [Update 05.02.2022]

csxMpak

csxMpak

Administrator
2,832
3,476
83
Новый функционал:
- Добавлен новый крашер 'Izuku' в 'Players -> Interaction'
- Добавлена функция 'Bounty Loop' в 'Recovery', которая автоматически добавляет указанную сумму (от 1 до 10000) раз в промежуток времени
- Добавлена возможность ввода хеша для 'Player -> Skin -> Skin name' поля ввода
- Добавлена опция 'Ignore Interiors' для 'ESP'
- Добавлена опция 'Can Be Locked On' в 'Vehicle -> Modifiers'
- Добавлена опция 'Heli Turbulence' в 'Vehicle -> Modifiers'
- Добавлена опция 'Plane Turbulence' в 'Vehicle -> Modifiers'
- Добавлена Lua функция 'players.get_network_handle(ply)'

Защита:
- Исправлена уязвимость, позволяющая переполнить Draw Command Pool и вызвать падение
- Исправлена уязвимость, позволяющая переполнить Pedestrian Pool и вызвать падение
- Исправлена уязвимость, приводившая к падению из-за атаки звуками
- Добавлена опция 'Restrict Entity Creation' в функционал протекции
- Добавлена опция 'Restrict Pedestrian Renderer' в функционал протекции
- Добавлена опция 'Block Network Sounds' в функционал протекции

Багфиксы:
- Исправлена ошибка, из-за которой окружающие игроки могли крашиться
- Исправлена ошибка, из-за которой могло произойти ложное срабатывание протекции при неустановленной у игрока модели
- Добавлена дополнительная проверка исполнения кода для NETWORK_GET_PARTICIPANT_INDEX натива

Прочие изменения
- Улучшен метод сбора информации о игроках в сессии, теперь они получаются намного раньше
- Удалена опция 'Block Too Many Same Objects' из функционала протекции
- Функция 'Wall Ride' теперь игнорирует летающий транспорт и лодки

Пояснение, как работает 'Restrict Entity Creation'. Защита 'Restrict Entity Creation' это улучшенная версия защиты 'Block Too Many Same Objects', которая отличается методом проверки и способом блокировки. Новый метод не способен давать ложные срабатывания, которые приводят к блокировке синхронизации потому, что метод работает по принципу ограничения создание любых объектов от любых игроков в мире при превышении указанного лимита. Подобное ограничение способно защитить от любых атак, работающих по принципу засорения пула сущностей, однако, на практике возможны ситуации, когда вы не будете видеть сущности окружающих вас игроков. Подобный сценарий неизбежен и если вы предпочитаете играть с доверенными людьми, то рекомендуется включить опцию 'Do not block friends' в 'Protector -> Misc'. Данную опцию рекомендуется использовать в паре с опцией 'Restrict Pedestrian Renderer'.

Пояснение, как работает 'Restrict Pedestrian Renderer'. Существуют атаки, которые направлены на рендерер игры. Подобные атаки эксплуатируют переполнение списка команд рендерера и один из частых признаков того, что вы были атакованы подобным эксплойтом - тихое закрытие игры без каких-либо ошибок и логов, а в некоторых случаях возможны лаги. Реализуются такие атаки с помощью создания большого количества пешеходов с моделью с большим количеством деталей рядом с вами. Данная опция вносит ограничение в рендерер, которое не позволяет списку команд достигнуть критического размера, тем самым защищая игру от падения. При включенной опции игра не будет падать при атаках, но окружение будет иметь искажения в виде частичной или полной прозрачности некоторых пешеходов и/или игрока, пока вы не покинете зону атаки. Данную опцию рекомендуется использовать в паре с опцией 'Restrict Entity Creation'.
 

csxMpak

csxMpak

Administrator
2,832
3,476
83
New functionality:
- Added new 'Izuku' crasher to 'Players -> Interaction'
- Added 'Bounty Loop' function to 'Recovery', which automatically adds the specified amount (from 1 to 10000) of money automaticly
- Added the ability to enter a hash for the 'Player -> Skin -> Skin name' input field
- Added 'Ignore Interiors' option for 'ESP'
- Added 'Can Be Locked On' option to 'Vehicle -> Modifiers'
- Added 'Heli Turbulence' option to 'Vehicle -> Modifiers'
- Added 'Plane Turbulence' option to 'Vehicle -> Modifiers'
- Added Lua function 'players.get_network_handle(ply)'

Protection:
- Fixed a vulnerability that allowed the Draw Command Pool to overflow and cause a crash
- Fixed a vulnerability that allowed the Pedestrian Pool to overflow and cause a crash
- Fixed a vulnerability that caused a crash due to attacks with sounds
- Added 'Restrict Entity Creation' option to protection functionality
- Added 'Restrict Pedestrian Renderer' option to protection functionality
- Added 'Block Network Sounds' option to protection functionality

Bugfixes:
- Fixed a bug due to which surrounding players could crash
- Fixed a bug due to which a false positive of protection could occur if the model was not installed for the player
- Added additional code execution check for native NETWORK_GET_PARTICIPANT_INDEX

Other changes
- Improved the method of collecting information about players in the session, now they are obtained much earlier
- Removed 'Block Too Many Same Objects' option from protection functionality
- 'Wall Ride' feature now ignores flying vehicles and boats

An explanation of how 'Restrict Entity Creation' works. The 'Restrict Entity Creation' protection is an improved version of the 'Block Too Many Same Objects' protection, which differs in the validation method and blocking method. The new method is not capable of giving false positives that lead to synchronization blocking because the method works on the principle of limiting the creation of any objects from any players in the game world when the specified limit is exceeded. Such a restriction can protect against any attacks that work on the principle of the entity pool overflow, however, in practice, situations are possible when you will not see the entities of the players around you. This scenario is unavoidable and if you prefer to play with trusted people it is recommended to enable the 'Do not block friends' option in 'Protector -> Misc'. This option is recommended to be used in conjunction with the 'Restrict Pedestrian Renderer' option.

An explanation of how the 'Restrict Pedestrian Renderer' works. There are attacks that target the game renderer. Such attacks exploit the overflow of the list of renderer commands and one of the common signs that you have been attacked by such an exploit is a silent closing of the game without any errors and logs, and in some cases lags are possible. Such attacks are implemented by creating a large number of pedestrians with a model with a lot of details next to you. This option introduces a limitation in the renderer, which prevents the list of commands from reaching a critical size, thereby protecting the game from crashing. With this option enabled, the game will not crash when attacked, but the environment will have distortion in the form of partial or complete transparency of some pedestrians and/or the player until you leave the attack zone. This option is recommended to be used in conjunction with the 'Restrict Entity Creation' option.
 

csxMpak

csxMpak

Administrator
2,832
3,476
83
新功能:
- 添加了新的“伊冢”克拉姆赫,“玩家 - >互动”
- 将“赏金循环”功能添加到“恢复”,自动自动添加指定的金额(从1到10000)
- 添加了为“播放器 - >皮肤 - >皮肤名称”输入字段输入散列的能力
- 为“esp”添加了“忽略内部”选项
- 添加'可以锁定'车辆 - >修饰符'的选项
- 为“车辆 - >修饰符”添加了“Heli湍流”选项
- 为“车辆 - >修饰符”添加了“平面湍流”选项
- 添加了Lua函数'players.get_network_handle(Ply)'

保护:
- 修复了允许绘制命令池溢出并导致崩溃的漏洞
- 修复了允许行人池溢出并导致崩溃的漏洞
- 修复了由于与声音攻击导致崩溃的漏洞
- 添加了“限制实体创建”选项以保护功能
- 添加了“限制行人渲染器”选项以保护功能
- 添加了“块网络声音”选项以保护功能

Bug修复:
- 修正了由于哪些周围玩家可能崩溃的错误
- 如果未安装播放器,则修复了由于该模型而发生的错误阳性,因此可能发生错误
- 为native network_get_participant_index添加了附加的额外代码执行检查

其他变化
- 改进了收集了关于会议中的参与者信息的方法,现在它们是早些时候获得的
- 从保护功能中删除了“阻止太多对象”选项
- 'Wall Ride'功能现在忽略了飞行车辆和船只

解释如何“限制实体创建”的作品。 “限制实体创建”保护是“块太多相同对象”保护的改进版本,其验证方法和阻塞方法不同。新方法不能提供导致同步阻塞的误报,因为该方法在超出指定限制时限制了游戏世界中任何玩家的创建的原则。这种限制可以防止在实体池溢出原理上工作的攻击,然而,在实践中,当您不会看到您周围的玩家的实体时,情况也是可能的。这种情况是不可避免的,如果您愿意使用可信人,建议在“保护器 - > MISC”中启用“不要阻止朋友”选项。建议使用此选项与“限制步行渲染器”选项结合使用。

解释“限制行人渲染器”的作品。有攻击游戏渲染器的攻击。此类攻击利用渲染器命令列表的溢出以及您被这种漏洞攻击的常用符号的溢出是没有任何错误和日志的游戏的静默关闭,并且在某些情况下滞后可能。这种攻击是通过创建大量带有模型的行人来实现,其中包含很多细节。此选项在渲染器中引入了限制,这可以防止命令列表到达临界大小,从而保护游戏免受崩溃。通过启用此选项,游戏将不会在攻击时崩溃,但环境将以某些行人和/或播放器的部分或完全透明度的形式具有失真,直到您离开攻击区域。建议使用此选项与“限制实体创建”选项一起使用。
 
Вверх